Anja Schneider – WYWIAD DLA MUNO.PL

Wywiad

W przeddzień występu Anji Schneider w Warszawie prezentujemy wywiad z artystką, w którym opowiada o prowadzeniu Mobilee i zdradza swoje plany na 2014 rok.

Anja Schneider karierę muzyczną rozpoczynała jako prezenterka radiowa w KissFM, zbierając przy tym bardzo pozytywne opinie wśród kolegów z branży. W 2004 roku spróbowała swoich sił w produkcji muzyki, co rok później zaowocowało założeniem wytwórni Mobilee Records, prowadzonej wspólnie z Ralfem Kolmannem. Anja doskonale odnajduje się w roli artystki, jak i businnesswoman, o czym przekonacie się czytając nasz wywiad z szefową Mobilee.

Anja Schneider gościła w Polsce już kilkukrotnie, za każdym razem zdobywając serca klubowiczów. Z pewnością powtórzy ten wyczyn już 1 lutego w stołecznym klubie 1500m2.

Biletomat.pl

Kup bilet na dowolny koncert lub imprezę!

Znajdź Bilety

Bezpieczne i proste zakupy

01.02.2014 | T2P PRES. ANJA SCHNEIDER | 1500M2 | WARSZAWA

ANJA SCHNEIDER (MOBILEE) – WYWIAD DLA MUNO.PL

Na co poświęciłaś w 2013 roku najwięcej czasu i energii? Na pracę w studio, w klubach czy może w biurze?
Jak zawsze dużo podróżowałam, a to zawsze sprawia mi przyjemność. Nie ma nic bardziej interesującego i inspirującego niż poznawanie nowych miejsc i ludzi. Jestem naprawdę wdzięczna za tę część mojej pracy. Następnie poszukiwanie nieuchwytnego czasu na pracę w studio – zawsze go ścigam. Moim największym narzędziem jest kreatywność i muszę jak najczęściej o nią dbać. Moje biuro jest moim domem, zawsze dobrze jest do niego wrocić i podzielić się swoimi wrażeniami i przygodami z rodziną. Wspaniale jest wracać do domu.
Czy biuro Mobilee jest nadal w tym samym miejscu, w którym było 9 lat temu?
Tak, nadal funkcjonujemy w tym samym miejscu w Berlinie. W chwili obecnej pracujemy nad przebudową i reorganizacją przestrzeni. Mamy tu też nasze studia. To wielki przełom, dlatego będę bardzo dumna kiedy już skończymy.
Doświadczamy ciągłej technologicznej i kulturowej przemiany w przemyśle muzycznym. Jak Mobilee przystosowuje się do nowych warunków i sytuacji? Czy był w historii wytwórni taki czas, który był wyjątkowo trudny?
Jesteśmy wytwórnią wydającą muzykę elektorniczną, więc od samego początku używamy i próbujemy wszystkiego, co dostarcza nam technologia. Byłoby to nierozsądne gdybyśmy się tego bali i nie szli z duchem czasu. Nie oznacza to, że nie korzystamy ze starych analogowych sprzętów. Kluczem jest użycie tego, co jest niezbędne do otrzymania dźwięku, który chcesz uzyskać. Osobiście i z punktu widzenia wytwórni kocham wyzwania, to jest to co utrzymuje Mobilee przy życiu i popycha ku przyszłości.
Czy w porównaniu z tym, co bylo 9 lat temu, jest łatwiej, trudniej, czy może po prostu innaczej?
Jest trudniej i musimy być bardziej profesjonalni co do każdego aspektu naszego biznesu. Decyzje muszą być przedyskutowane i bardzo dokładnie przemyślane. Efekty działania mediów społecznościowych na przemysł muzyczny i prowadzenie biznesu sa wielkie. Musisz umieć myśleć na wiele sposobów, żeby wypromować swoją muzykę. To już nie tylko vinyl, ale cyfrowa sprzedaż, promowanie zarówno lokalne, jak i w światowym zasięgu. Internet otworzył każdemu dostęp do naszego biznesu, więc jeśli tylko masz dostęp do Internetu, możesz w nim znaleźć wszystko.
Czy współpracujesz z jakimiś specjalistami marketingowymi?
Oczywście współpracujemy z agencją PR, która pomaga nam w promocji dużych projektów/produktów. Ale każdy artysta musi pilnować treści wprowadzanych do obiegu w mediach społecznościowych. Jest to niezwykle ważna część twojej ekspresji i porozumiewania z fanami, która jest zdecydowanie dobrym elementem pracy i otwiera wiele drzwi.
Czy to Ty pilnujesz organizacji imprez rooftop i innych imprez promocyjnych Mobilee?
Zawsze, jesteśmy bardzo zgranym teamem i wszystko robimy razem. To jest nasz jedyny sposób pracy. Od wyboru kto bedzie grał, poprzez temat, aż po promocję wydarzenia. Wszyscy jesteśmy w to zaangażowani. Są też takie imprezy promocyjne w roku, które są organizowane dla wytwórni i które są fajnym sposobem na podziękowanie naszym przyjaciołom i osobom, które nas wspierają.
Jak bardzo jesteś zaangażowana w pracę i kształtowanie podwytwórni Leena?
W 100%. Leena jest bardziej dla naszych przyjaciół i kolegów z branży, którzy mają swoje wytwórnie albo należą do innych, ale chcieliby zrobić coś innego z nami. To fajny rynek zbytu, bardzo lubię pracować nad producjami Leeny.
Mówi się, że logo Mobilee otrzymało już status ikony. Kto jest autorem znaku i czy jest jakaś historia kryjąca się za jego powstaniem?
Zostaliśmy pobłogosławieni tym logo, które zostało zaprojektowane przez moją dobrą znajomą Doree Sudrową, „East Enad Gril”, która odwaliła kawał dobrej roboty. Przyszła do nas ze swoim pomysłem i pierwszym projektem. W tym roku będziemy pracować z różnymi grafikami i projektantami, już czas powrócic do czerwonej linii.
Co dalej?
Pracuję nad nową epką, która wydana będzie w kwietniu, oraz nad albumem, którego publikacja planowana jest na październik 2014 roku. Mamy kilka nowości na 2014 rok, takich jak Mobilee back2back CD, wyprodukowana i skompilowana przez Ray’a Okparę, która wychodzi w marcu wraz z naszą trasą koncertową. Nie możemy doczekać się przyszłości z Mobilee.
Rozmawiała Magda Nowicka 'Chomsk’
Tłumaczenie: Daria Budziosz



Polecamy również


Imprezy blisko Ciebie w Tango App →