Muzyka
 
Unsound Kraków 2017

Unsound Kraków 2017

Kraków

Grają: Arturas Bumšteinas pres. „Bad Weather" (LT), Ben Frost (AU/IS), Bill Drummond (UK), Black Zone Myth Chant (FR), Bliss Signal (Mumdance & Wife) (UK), Coucou Chloe (FR/UK), DJ Bone b2b DJ Stingray (US), DJ Sprinkles (US/JP), DJ Haram (US), Dlycox (PT/FR), Eleh (US), Einstürzende Neubauten (DE), Ewa Justka (PL/UK), GAS (DE), Giant Swan (UK), Holly Herndon (US/DE), James Hoff pres. „HOBO UFO” (US), J.G. Biberkopf (LT), Jlin (US), John Brien (US), Juliana Huxtable (US), Księżyc, Svitlana Nianio & Paweł Romańczuk (PL/UA), Laurel Halo & Eli Keszler (US/DE), Lena Willikens & Vladimir Ivkovic (DE/SB), Lutto Lento (PL), Mike Cooper (US), Moondog for Gamelan with Iwan Gunawan and Stefan Lakatos (IN/SE), Moor Mother (US), Moro (AR/DE), NIVHEK (Liz Harris/Grouper) & MFO pres. „After its own death” (US/DE), Nina Kraviz (RU/DE), Nkisi (BE/UK), Noncompliant (US), Octo Octa (US), Pharmakon (US), PTU (RU), Rainforest Spiritual Enslavement (US/DE), Robin Fox pres. „Single Origin” (AU), Sega Bodega (UK), STILL feat. Devon Miles, Freweini & Keidy (IT/ER/NG), Swing Ting (UK), The Jon Gibson Group with Hubert Zemler & Miłosz Pękala (US/PL), Tzusing (MY/CN), Umfang (US), Varg (SE), Vincent Moon, Priscilla Telmon & Rabih Beaini pres. „Hibridos" (FR/LB/DE), Visible Cloaks (US), Zonal & Moor Mother (UK/US)

start: 2017-10-08 12:00
miejsce: Kraków Kraków Polska
Electronic
Unsound Krakow 2017
The 15th Edition

2017 marks the 15th edition of Unsound, landing in a world that is very different from when we started. Past themes like HORROR, FUTURE SHOCK, INTERFERENCE and, most of all, THE END now feel more prescient than we would like. But resisting the temptation to spin off in a dystopian musical spiral in response to instability, we feel more than ever that this year’s theme should be multi-faceted, reflecting darkness and light, growth and decay, ecological vulnerability and resourceful regeneration. Welcome to Unsound 2017: FLOWER POWER.

FLOWER POWER is an exploration of counter-culture forged in opposition to dominant forces. It is in part a nod to the 50th anniversary of 1967 and the Summer of Love—a period rich with aspiration and riddled with contradictions—as well as dark, chaotic cross-currents of that era that now seem to crash over us again. Exploring protest and hedonism, oppression and resistance, and utopian and dystopian sensibilities, FLOWER POWER also aligns with Charles Baudelaire's Flowers of Evil, opium eaters, hackers, marchers, environmentalists, jazz, punk, black metal, idealistic early disco, rave...

From another angle, FLOWER POWER associates with dark ecology and biology both before and after human life, considering what might have preceded us and what might be left to sustain and grow after humans are gone. It is a response to the feeling of living in the shadow of the Doomsday Clock ticking ever more forcefully forward.

The music program will also include artists and commissioned works connected to the ongoing Unsound Dislocation project, this year taking place in Russia, Belarus, Ukraine and Kazakhstan.

To support and expand a significant discourse and screening program that has long been an integral part of the festival, Unsound is asking for writers, academics, filmmakers and artists to send in proposals for this part of the festival. We encourage wide and varied responses to FLOWER POWER and what it could and should mean. If interested, send a one-page pitch to [email protected] before May 15.

~~

W 2017 roku obchodzimy piętnastolecie Unsoundu, świętując w świecie zgoła odmiennym od tego, w którym zaczynaliśmy naszą przygodę z festiwalem. Nasze poprzednie motywy przewodnie – HORROR, FUTURE SHOCK, INTERFERENCE czy, przede wszystkim, THE END – wydają się być dzisiaj bardziej prorocze, niż byśmy tego chcieli. Opieramy się jednak pokusie pogrążenia w dystopijnych wizjach jako reakcji na brak globalnej stabilności. Bardziej niż kiedykolwiek potrzebny jest teraz motyw wielowątkowy, nawiązujący zarówno do mroku, jak i nadziei, do rozwoju i upadku, czy też ekologicznej wrażliwości i zaradnej regeneracji natury. Zapraszamy na Unsound 2017: FLOWER POWER.

FLOWER POWER sięga do idei kontrkultur powstałych w opozycji do dominujących tendencji społeczno-politycznych i kulturowych. Po części nawiązuje on do 50. rocznicy 1967 roku i “lata miłości” - okresu obfitującego w aspiracje i usianego sprzecznościami, a także do mrocznych, chaotycznych tendencji i prądów tamtych lat, które powróciły do nas ze zdwojoną siłą. Zgłębiając idee protestu i hedonizmu, opresji i oporu, a także estetykę utopii i dystopii, FLOWER POWER nawiązuje również do Kwiatów zła Charles’a Baudelaire’a, amatorów opium, hakerów, manifestantów, ekologów, jazzu, punka, black metalu, idealistycznego wczesnego disco czy rave’u.

Patrząc z innej strony, motyw FLOWER POWER powiązany jest z profetycznymi ideami mrocznej ekologii oraz środowiskiem naturalnym zarówno przed, jak i po istnieniu człowieka, rozważając nad tym, co mogło istnieć przed nami i co pozostawimy po sobie, czy jakikolwiek rozwój będzie jeszcze możliwy. To odpowiedź na poczucie życia w cieniu pędzącego naprzód zegara zagłady.

W skład programu muzycznego będą wchodzić artyści oraz projekty zamówione związane z trwającym wciąż projektem Unsound Dislocation, który w tym roku odbędzie się w Rosji, Białorusi, Ukrainie oraz Kazachstanie.

Tak jak rok temu, zapraszamy pisarzy, naukowców, kuratorów, filmowców i artystów do przysyłania propozycji, które mogą wzbogacić program dyskusyjno-filmowy, który jest integralną częścią festiwalu. Prosimy o szerokie spojrzenie na FLOWER POWER i jego znaczenia. Zainteresowanych zapraszamy do kontaktu pod adresem [email protected] Czekamy do 15 maja.


Komentarze

Chcesz dodać komentarz? Zaloguj się lub zarejestruj jeśli nie posiadasz jeszcze własnego konta.

Skojarzenia

pomoc
zamknij

Bądź częścią imprezy i podziel się muzyką!
Co chciałbyś usłyszeć na tej imprezie?
Dowiedz się więcej | FAQ

Wklej i słuchaj!
Wklej linka z SoundCloud, YouTube lub Muno.pl.

Polecamy: Kraków

Korzystanie z witryny muno.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookies, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce cookies.